måndag 3 juli 2017

Ironman 70.3 Haugesund

Jag tog mig runt Ironman 70.3 Haugesund. Började loppet med att halka på tidsmattorna ner till vattnet och slog i ryggen rejält, trodde först inte att jag skulle kunna komma vidare men efter att återhämtat mig någon minut så började jag simma iaf och simmade om en hel del trots bröstsimning och smärta från ryggen. Sen efter simningen så ändrade vädret till att småregna/regna/ösregna hela loppet och jag hatar verkligen regnlopp och blåsigt dessutom så fick inrikta mig på att mala på och klara maxtiderna. Tog även god tid på mig vid växlingarna. Cyklingen var en plåga sen så lite trevligare med löpningen när jag sprang och gick med Morten fram till 18 km sen spurtade jag sista 3 km eftersom jag hade mer att ge och ville få ut det sista. Höll 5:20 tempo iaf i slutet. Sen fick jag Sverigeflagga av Sanna & Emilia innan mål så jag kunde göra en fin målgång. Trevlig bana men tyvärr sabbade vädret mycket. Kommer mer bilder när vi kommer hem.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar