söndag 1 maj 2016

Växjöloppet 2016

Vi började resan med att åka upp till Växjö dagen innan och började med att besöka Grand Samarkand köpcenter för att sedan checka in på Elite Stadshotell Växjö. En promenad i Växjö för en fika på Espresso house och en god bit mat. Sen förbereda allt inför loppet och sova tidigt. 

Laddade upp med rödbetsjuice och hotellfrukost. Sen gick vi mot Strandbjörket och försökte tajma in toabesök för att lugna tävlingsnerverna som alltid kommer så fort nummerlapp åker på! Lite uppvärmning och lätt jogg innan start. Sen ställde jag mig ganska långt bak i startfältet. 

Starten går och lite halvstökigt iväg och svårt att komma framåt, blir lite frustrerad av att det går så sakta i början men efter några en halv kilometer kan man börja springa obehindrat iaf. Dags att försöka hitta ett lagom tempo och jag känner ganska tidigt att jag inte kommer att orka få upp farten tillräckligt så fokus blir att inte gå för hårt första halvan och hamnar lite över 24 min efter halva. Känner att jag inte orkar öka tempot så jag fortsätter bara mala på och äta kilometrar med stadigt hög puls. Garmin klockan varnar hela tiden sista 4 km att jag ligger för högt i puls men jag är ganska bestämd med att jag skall vara under 50 min och har hela tiden bevakning på det i klockan. Trots att det är segt så håller jag tempot uppe fram till sista biten och ger alla krafter jag har på upploppet. Får vara nöjd med resultatet med tanke på motgångarna som varit inför säsongen även att jag ville haft några minuter bättre egentligen...

Tid: 49 min 27 sek
Plats: 355 av 926 st totalt som tog sig i mål.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar