måndag 11 februari 2013

Hårdträning + skotest

Började med Indoor Walking med Isabella och sen RPM Spinning med Marre, sen var det dags för riktigt hård träning med löpband på 2 km (8 min 20 sek), tror det är snabbaste jag haft på två kilometer. Körde på 14,5 km/h hela passet. Efter det var det time för mitt favoritpass med Peter och idag hade Kajsa kryddat till det hela med 6 st intervaller, alla på 4 min (puls 85% och sista körde jag på 87%, var uppe i puls på 182 slag idag). Vi körde tungt första två min och sen hög kadens sista två min på varje intervall och aldrig under 85%. Matade dessutom in maxpuls på 203 slag idag så det var riktigt hårt vill jag lova. Efter detta körde jag ruscher på löpbandet 4 st x 1 min 20 sek på 16,5 km/h. Kändes kanon idag och nya spinningskorna får äntligen ersätta mina gamla som jag tog över efter Jörgen Henrysson när jag började cykla aktivt 2007. Dem har varit med flera hundra pass, dem nya blir betydligt bekvämare för fötterna.

Träning:
Indoor Walking 45 min
Löpband rusch 1 x 2 min på 16,5 km/h
RPM Spinning 50 min
Löpband 2 km (8 min 20 sek)
Puls Intervall Spinning 60 min
Löpband 2 km (9 min 34 sek)
Löpband ruscher 4 x 1 min 20 sek på 16,5 km/h, aktiv vila 4 min mellan varje.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar