måndag 4 februari 2013

Puls som en 18-åring idag!

Ja idag körde jag med en maxpuls på 202 slag inmatad på puls intervall passet vilket motsvarar en normal 18-åring. Ville köra lite extra hårt idag och det gjorde jag, speciellt då på Peters pass som är så jäklar bra och inte fel med lite Metallica heller, det gör att man orkar köra tyngre. Var uppe på 184 i puls idag.  Intervallerna vi körde idag var  4-3-2-1 min (82, 84, 86, 89% puls) och sen 3-2-1 min (84-87-90%), sen efter det körde jag en egen extra 1 min intervall på 90% också. Äntligen är det kul att träna igen när det är puls intervall spinning. Känns som att det ger mycket mer än vanliga pass. Körde två andra "normala" bra pass innan idag, indoor walking med Isabella och Marre körde andra veckan med det nya RPM Spinning passet. Mellan passen körde jag två snabba kilometer på löpbandet, årsbästa här också. Hoppas man kan bli av med hostan som jag haft länge nu, så kan det bli riktigt bra snart tror jag lagom tills jag börjar springa ute. Är sugen på att köra något kortare löpning lopp i mars för att testa formen.
Nu satt det fint med äggmackor, kesella och kiwi till kvällsmat!

Träning:
Indoor Walking  45 min
Löpband  1 km (4 min 5 sek)
RPM Spinning  50 min
Löpband  1 km (3 min 47 sek)
Puls Intervall Spinning  60 min
Löpband, 1 x rusch på 16,5 km/h (1 min 30 sek)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar