tisdag 20 augusti 2013

Bankett - Ironman Kalmar

Efter att ha sovit efter min dåliga insats på lördagen så tog jag mig ändå till banketten som var klockan 12:00 på söndagen i Tennishallen. Med prisutdelning för dem bästa i varje åldersklass och applåder avslutades Ironman veckan på ett värdigt sätt och många stolta över sina insatser. Det bjöds på kyckling och annan fin mat och även öl för dem som ville ha det och glass. För-registrering inför nästa års lopp var också efter banketten så dem som hade kört årets lopp hade förtur på platserna till 2014. När jag skulle gå därifrån så träffade jag på förra årets och årets äldsta deltagare som tävlar i klassen 70 år och äldre, kunde inte låta bli att ta en bild på honom. Fumiaki Sato från Japan!!  Han tog sig i mål även iår och var den som fick mest applåder när han ensam i sin klass såklart fick en plats till Hawaii och vann 70+ klassen. Hoppas han kör nästa år igen, jag såg honom förra året när jag var domare och han kämpar verkligen denne gamla Japanske Ironman!

Segrarna hyllas (Pedro Gomes & Jodie Swallow)

Fumiaki Sato från Japan (äldst på Ironman)

Jag och Fumiaki Sato från Japan

Tennishallen där banketten var

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar