måndag 5 augusti 2013

Malmö Triathlon (Olympisk)

Min tredje Triathlon:
Körde till Malmö på lördag kvällen för att övernatta hos Jan-Erik som bor i Malmö. Sen på söndag morgonen tog jag mig mot Västra Hamnen och Daniaparken vid Turning Torso för att checka in cykeln och lämna saker i växlingsområdet sen lämna in väskan och kolla lite hos Ted Ås och 2XU. Sen dags att dra på våtdräkten och göra sig redo för att gå mot simstarten och avprickning. Starten för min grupp gick kl. 09:50 i det vågiga vattnet. Just vågorna var det som jag hade svårast med och simningen tog lite extra tid, hade svårt att få till en bra rythm mellan vågorna. Vi simmade 2 varv runt en bana på 750 meter (totalt 1500 meter). Sen dags för växling till cykling och det gick lite bättre än förra gången men ändå långt ifrån bra... Hade dessutom glömt lägga fram solglasögonen så det blev till att köra utan. Ut på cyklingen som jag körde med min racercykel och inte Jörgen´s tempocykel som jag borde haft men hann inte lösa problemet med att min cykelpump inte passade till dischjulet. Men min trotjänare trivdes bra och jag höll mig runt 30 km/h trots min förkylning, så det får jag vara nöjd med då jag tog det ganska lugnt. Vi cyklade 3 varv (totalt 40 km) på en ganska platt bana som var riktigt kul, visst alla vändpunkter tar ju ner farten lite också. Sen växling till löpning gick nog ganska fort kändes det som trots att jag kostade på mig en snabb kissepaus i växlingsområdet. Alltid en härlig känsla att komma ut på löpningen eftersom det är sista grenen. Riktigt varmt och seg i benen dem första två kilometerna sen kommer man in i ett behagligt tempo som är lite lägre än när man bara springer. Kände att jag började tappa i tempo så jag hakade på en dansk tjej som sprang ikapp mig och då fick jag igång lite bättre tempo iaf och vi höll sällskap sista 6 kilometerna ungefär. Alltid lättare om man har någon att springa med som kan hålla lagom tempo. Det var jobbigt med löpningen i denna värmen så det gällde att dricka mycket, stannade varje varv och drack ett glas sportdryck och ett glas vatten sen hade jag även 3 st druvsocker bitar som jag kompletterade med. Löpningen var 4 varv på 2,5 km (totalt 10 km). Härlig känsla när man springer på upploppet och blå matta in i mål. Medalj, banan, vatten, återhämtningsdryck och fotografering efter mål sen bara den tyngsta biten av allt. Att ta med sig allt till bilen som cykel, väska, våtdräkt m.m.  Mycket trevlig Triathlon och en strålande dag i mycket fint väder, dumt att klaga och tog det allmänt lugnt för att inte vara för sliten nu när det börjar närma sig mitt stora mål...  Ironman Kalmar är om mindre än två veckor!!

Simning (1500 meter): 47 min 13 sek
T1, Växling till cykling: 4 min 3 sek
Cykling (40 km): 1 tim 20 min 28 sek
T2, Växling till löpning: 3 min 29 sek
Löpning (10 km): 55 min 57 sek
Totalt:  3 tim 11 min 8 sek

Resultatlista















 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar