torsdag 1 augusti 2013

Kalmarmilen (Nytt pers!)

Igår onsdag var jag iväg till Kalmar efter jobbet för att springa Kalmarmilen som startade kl.19:10 från larmtorget. Var framme i Kalmar i god tid innan så jag hann efteranmäla mig på Team Sportia och ladda lite inför loppet med lite mingel med folk man känner. Träffade många som jag kände både innan och efter loppet. Även Linda som jag inte sett på ett år ungefär, det var extra kul att se henne vara igång igen. En av mina förebilder som har kört Ironman förut. Tog mig till starten där jag ställde mig i min startgrupp, kändes lite segt i början, gick inte ut helt fullt men ändå bra med 4:19 och 4:20 på dem två första kilometerna, lyckades hålla i mitt tempo bättre också sen även om det gick lite saktare än första biten. Tvingade benen att rycka några sekunder ibland även om det var jobbigt och hade egentligen bara en dålig kilometer på hela loppet. Sista kilometern ökade också så jag hade 4:23 på den. Ett väldisponerat lopp får jag nog sammanfatta det som och därmed nytt pers med lite mer än en halvminut. Riktigt trevligt lopp med asfalt, grus, singel, gräs och kullersten. Sen inte några vidare backar heller. Bra stämning med allt folk som hejar längs vägen också!

Resultatlista

Placering, herrar: 268 av 634
Placering, totalt: 313 av 946
Tid:  45 min 49 sek  (10 km löpning)







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar