måndag 2 december 2013

Intervaller och 15,5 km/h

En riktigt givande träningskväll och en bra känsla rakt igenom idag. Mitt tema idag blev intervaller och 15,5 km/h känns det som. Började med Indoor Walking som Isabella körde och efter det Marre's superbra RPM-Spinning för att avsluta med ett riktigt kanonpass Puls Intervall med Kajsa och då blir det såklart extra hårt. Vi körde 4 x 3 min intervaller på 85% puls som minimum och växlande kadens under intervallerna och 1 min mellan intervallerna. Körde med 200 som maxpuls inmatad idag. Innan, mellan och efter alla pass var det löpbandet som gällde och hela tiden intervaller på 15,5 km/h med 60 sek aktiv vila mellan varje. Nu skall farten och uthålligheten förbättras har jag tänkt. 

Träning:
Löpband  2 x 3 min (15,5 km/h)
Indoor Walking  45 min
Löpband  3 x 3 min (15,5 km/h)
RPM-Spinning  50 min
Löpband  3 x 2 min (15,5 km/h)
Puls Intervall spinning  55 min
Löpband  4 x 90 sek (15,5 km/h)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar