torsdag 23 juli 2015

Lugnt pass 18 km

Fick bli en tur till sovrummet ikväll också (har flyttat löpbandet dit nu istället för i köket). Fortsatt lugna pass för att kroppen skall hålla men ändå vänja sig så gott det går nu. Mycket tyder på att jag inte kör stadsloppet nästa torsdag för att det sliter mer att springa fortare och jag känner inte att jag hunnit få upp farten ännu. Men jag avvaktar några dagar till innan jag bestämmer mig. All fokus är ju på IM nu. Ikväll blev det 18 km på löpbandet och det enda som inte kändes bra var mitt första skoval. Körde först mina nya Saucony Kinvara men fick byta till mina gamla favoriter efter 8 km. Saucony Cortana 3 är helt klart mina favoritskor (den där trean är mycket viktig för jag har även fyran som är nyare modell, funkar inte alls för mig). Jag körde med konstant fart på 9,0 km/h och kände på några en minuters intervaller på 12,0 km/h sen så gick jag lite ibland också i andra halvan.

Träning:
Löpband  18 km (2 tim 15 min)
Steg totalt idag cirka 28000 st


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar