måndag 20 juli 2015

Åter på löpbandet

Har varit fullt upp sista tiden och inte så mycket aktivitet på bloggen tyvärr. Får ta och återkomma mer ingående i annat inlägg men på både Vansbro Triathlon (Halv ironman) och Göta Kanal Triathlon (Olympisk distans) har knäproblem varit kämpigt. Fick verkligen kämpa mig runt (speciellt Vansbro) där jag hade sjukt jobbigt med utsidan av knä och fick hitta andra löpstilar för att halta mig fram hela löpningen allt för att minska belastningen. Gick inte fort men jag tog mig i mål och lite liknande problem i Göta Kanal då det gick två helger efter bara. Har hållt mig verkligen lugn och inte tränat något sista veckan för att återhämta lite extra. Ikväll provade jag ett lugnt pass på löpbandet hemma och det kändes ganska bra. Höll medvetet ner tempot för nu handlar det ju bara om att kunna komma så långt som möjligt innan problemen börjar i min verkligt stora utmaning om 26 dagar!! Nu gäller det verkligen att hitta balansgången med lagom träning för att vara så väl förberedd som möjligt men ändå få kroppen att hålla. Det är ju trots allt jä*ligt långt och mycket som skall klaffa nu för att jag skall komma i mål och inom maxtiden som är 16 timmar (Simning 3,86 km, Cykel 180,2 km, Löpning 42,2 km). Tror att det är problemen med att tiden inte räckt till att träna som jag tänkt när det varit för mycket att göra på jobbet. Nu är jag uppsagd på jobbet pga arbetsbrist så nu finns tiden att träna iallafall. Ironman Kalmar närmar sig fort nu och hoppas att jag står på startlinjen med bättre känsla än just nu. I huvudet finns fortfarande bara en tanke... att jag skall ta mig i mål!
Tur att man har en egen hejarklack som betyder sjukt mycket och publikstödet kan lyfta när det gör sjukt ont också.

Träning:
Löpband  12 km (8,3-9,0 km/h)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar