måndag 23 september 2013

Hårt som sten

Är ju sån så jag vill öka lite varje vecka under vintersäsongen och idag körde jag verkligen ännu hårdare. Dags att snart öka lite distanser på löpningen, men inte så mycket idag. Började med ett pass på löpbandet i jämnt tempo på 13,5 km/h och sen RPM-spinning, Emelies pass. Efter det hann jag bara ett snabbt klädbyte och lite snabba rusher på löpbandet sen springa in till dagens höjdpunkt. Puls intervall spinning med Peter och nya tuffare intervaller två block. Första körde vi 2-3-4-3-2 min med 30-60 sek vila mellan och 85% på alla. Sen andra blocket var tabata 70-20 sek x 6 omgångar. Även här 85% och jag körde verkligen på max för att klara hålla mig där uppe. Matade in högsta puls någonsin 208 slag som maxpuls. Men det känns som att nu kan jag inte höja det mer för det var verkligen trögt idag. Minsta lilla man släpper efter så faller pulsen 5-10% på några sekunder. Nu dusch och hemfärd. 

Träning:
Löpband  3 km (13 min 21 sek)
RPM-spinning  50 min
Löpband rusher  2x1 min 20 sek på 18 km/h
Puls intervall spinning  55 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar