måndag 2 september 2013

Träningskväll

Har tagit ett litet brejk från hårdträning sista veckorna nu efter Ironman. Men idag var det slut på vilan och körde på hårt ikväll. Började med löpband i ganska bra fart och sen RPM-spinning med Emelie som ledare och lite löpband rusher innan dagens höjdpunkt som var Peters Puls intervall spinning där jag höjde inmatad maxpuls till 205 för att få kämpa riktigt hårt!! Intervallerna låg på 80-85% puls med växling mellan hög kadens och trögt motstånd. Jag körde dessutom hela passet stående. Kändes härligt att ge allt idag och sen som avslutning körde jag spurter på löpbandet.

Träning:
Löpband  2 km (8 min 34 sek)
RPM-spinning  50 min
Löpband rusher  4x600 m (14-18 km/h)
Puls intervall spinning  55 min
Löpband spurt  2x45 sek (20,0 km/h)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar