måndag 1 april 2013

Bra fart och Tabata intervaller

Lite härlig träning idag. Började på löpbandet och sen extra hårt på Marres RPM Spinning. Efter det körde jag löpband mellan passen och sen Peters grymt härliga Puls Intervall spinning med 4 x 8 st Tabata intervaller på 85% puls (20 sek fullt ös, vila 10 sek). Körde med 203 maxpuls inmatad idag. Var uppe på 178 puls. Formen känns lite bättre och blivit av med den dryga förkylningen. Känns som att man ligger ca 3 mån efter planen men det löser sig nog om man får hålla sig frisk och skadefri nu. Har slopat några mindre lopp för att inte kylan skulle förvärra förkylningen. Troligtvis klokt men tråkigt.

Träning:
Löpband 2 km (8 min 46 sek), 2 km (8 min 29 sek), 1 km (3 min 48 sek)
RPM Spinning 50 min
Löpband 2 km (9 min 14 sek)
Puls Intervall spinning 55 min
Löpband 2 km (9 min 53 sek), 1 km (4 min 32 sek)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar