måndag 8 april 2013

Kompression premiär

Det flyter lätt idag! Provade mina nya kompressionsstrumpor från "2XU" idag och det kändes riktigt bra, känns verkligen som att blodcirkulationen tillbaka till hjärtat ökar och fick verkligen kämpa för att nå samma pulsnivå som annars känns som att det gjorde en skillnad på 3-4% och återhämtning går snabbare mellan intervallerna. Sen skönt stöd för vaderna också när man springer. Så tummen upp, det passar mig bra iaf.

Dagens träning inleddes med löpbandet och sen RPM Spinning med Marre, fullt pass och riktigt varmt idag så man svettades fint. Sen en kort runda på löpbandet innan Peters super-duper puls intervall pass med tabata intervaller totalt 32 st 20 sek och 10 sek vila mellan uppdelat i 4 st block om 8 st. Körde med maxpuls inmatad på 205 först men sänkte till 200 slag sen. Var uppe i puls på 176 idag. Sen körde jag lite distans på löpbandet och avslutade med på lågt tempo.

Träning:
Löpband 6 km (27 min 50 sek)
RPM Spinning 50 min
Löpband 1 km (4 min 27 sek)
Löpband rush 1 x 1 min på 18,0 km/h
Puls intervall spinning 55 min
Löpband 2 km (9 min 54 sek)
Löpband 3 km (16 min 31 sek)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar