söndag 28 juli 2013

Örserum Triathlon

Mitt andra triathlon - Örserum, Olympisk distans 1500 meter simning, 40 km cykel, 10 km löpning:

Körde upp till Örserum som ligger utanför Gränna på fredag kvällen och stannade på Hotell Örensbaden som fixade specialpris för oss som skulle köra loppet. Sen på lördagmorgonen for jag ner till Örserums Idrottsplats för att hämta ut startkuvert och checka in cykel i växlingsområdet och lite andra förberedelser som att lägga ut alla saker på sin plats så växlingarna skall gå lite fortare. Fick sent besked att vattentempen var strax under 22 grader så våtdräkt var tillåten. Så jag fick springa till bilen och hämta våtdräkt och kränga på den lite fort innan avprickning för start. Starten gick på land och sen sprang vi i vattnet ut till en boj där man skulle börja simma. Simningen var en bana på två varv i sjön Ören där man skulle upp på land och varva runt en pinne. Tungt att springa i vatten men det var trevligt och jag hade ungefär 9-10 st efter mig i simningen. Sen var det dags för växling till cykel och det gick lite bättre än sist men ändå gick mycket tid på att jag skulle kränga på mig mina kompressionsstrumpor. Skall använda sånna som man kan ha bara på vaden nästa gång, för då kan man ha dem under våtdräkten och slippa det momentet i växlingen. Ut på cyklingen började med en härlig backe och sen fortsatte backarna så det kändes som att man var i bergen nästan. Det gick inte fort uppför och gick mycket kraft på denna cykelbanan som vi körde två varv. Dags för skifte till löpning, det bytet gick inte heller så fort men jag kostade på mig att dricka lite extra som jag hade med mig också. Löpningen började med samma uppförsbackar som cyklingen. Stumma ben som inte ville ta mig så fort fram men det kändes ändå lite bättre efter någon kilometer även om farten fick vara låg. Vi sprang fyra varv på denna bana med många mindre stigningar och ett stup utför innan varvningarna. Trevligt med vätskekontrollen som var efter varvning varje varv, sportdryck och vattenflaskor att kyla sig lite med. Kämpade på och tog mig i mål och även en liten spurt innan mål som jag vann...  men han hade ett varv kvar såg jag sen. Får vara nöjd med min insats trots den riktigt dåliga tiden, hade trots allt bättre placering än förra gången iaf och ett triathlon rikare nu. Vill man ha en rejäl genomkörare och tung träning så är det ett bra lopp. Hörde samma från många som inte kört här tidigare.

Simning:  38 min 6 sek
T1 (Växling till cykel): 4 min 18 sek
Cykling: 1 tim 25 min 40 sek
T2 (Växling till löpning): 2 min 8 sek
Löpning: 54 min 12 sek
Totaltid: 3 tim 4 min 24 sek

Alla mina resultat för Örserum Triathlon

Alla resultat i Olympisk Distans




 

 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar