onsdag 17 juli 2013

Victorialoppet, löpning

Måndag 15 juli, semester och en tur med Ola och Jonathan till Öland för att springa Victorialoppet i Borgholm. Vi var på plats två timmar innan start för att efteranmäla oss. Skönt att inte stressa innan start. Många startande och ännu ett lopp med trevligt väder, lite blåst men annars fint och inte för varmt heller. Det blev ganska trångt i starten och det gick inte att ösa på som jag brukar göra från start annars, började första kilometern på 4 min 15 sek och därefter blev det riktigt trångt och bökigt i skogspartiet som var 1-2 kilometer då var det svårt att hålla sitt tempo och efter det så höll jag mig mest runt 4 min 45 sek tempo och ganska behaglig puls resterande del av loppet och hade krafter kvar för en spurt också på löparbanorna innan mål. Blev nog mitt bästa resultat i löpning hittills och än finns mycket tid att kapa känns det som, sakta men säkert. Det viktiga nu är egentligen att bara få mil i kroppen för att orka betydligt längre i augusti...

Tid: 41 min 46 sek
Plats: 380 av 928 som tog sig i mål (herrar)

Resultatlista 9 km


 


 


Ola i blått (1747)

Ola i blått

Jonathan

Jonathan

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar