onsdag 10 juli 2013

Vanbrosimningen 2013

Åkte upp till Vansbrosimningen på fredag morgonen med 8 st från Team Blekinge. Dem hade fixat boende i en källare, enkelt och trevligt på alla sätt. Stannade för lite paus och frukost vid Nässjö sen ett stopp i Kristinehamn och efter en lång resa så var vi framme i Vansbro och lite mat. Sen lördagen körde stora delar av gänget Vansbro Triathlon som är en halv Ironman. Jag var bara med och bar grejer och tog lite foto och umgicks med Matilda som hejade på sin Johannes. Alla gjorde fina insatser i tävlingen och extra bra gick det för Johan Tärnhuvud som kom 13:e och Johannes Knoll på en fin 15:e plats. På kvällen samlades alla på samma restaurang som dagen innan men nu fick vi göra långbord då vi blev fler. Mycket trevliga människor. Sen kom söndagen då Vansbrosimningen var, jag hade ganska sen starttid kl 13.24 så jag gick till starten sist av oss i källaren. En gångväg på ca 2 km. Var framme vid starten i god tid och väntade in i det sista med att ta på våtdräkten pga värmen (det var ca 27-28 grader varmt). Lämnade klädpåsen i en skåpbil så att man har sina kläder och annat efter målet. Barfotad var det ganska jobbigt att gå ner till vattnet i småsten som inte alls var trevliga för fötterna, men väl nere vid startincheckningen och vattnet var det skönt med det svalkande 16 gradiga vattnet. Kom iväg bland dem sista i min startgrupp men efter en lugn start så började jag simma om ganska många sen trots att jag simmar bröstsimning bara och första kilometern gick på 18:30 ungefär sen efter två kilometer var jag framme vid motströmmen som börjar sista kilometer ungefär vid 42-43 minuter. Där svänger man in i Vanån och då märks det att det är motström och så blir det lite trängre eftersom det inte är lika brett att simma på, lite frustrerande att inte kunna simma om på många ställen men det var bara att ta det lugnt och invänta lucka och lite sparkar fick man ändå. Härlig känsla när man ser målet och sätter handen på tidsmattan. Fick en sluttid på 1 timme 7 minuter och 9 sekunder (3 km simning). Känner mig nöjd med den tiden och får starta i en snabbare grupp nästa år och då kan jag nog bättra på en hel del och förhoppningsvis har jag lärt mig crawla tills dess också. Hemfärd efter att jag fått min medalj, diplom och lite mat och dusch. Åkte med Christer och Håkan, vi stannade några gånger även på vägen hem, bland annat vid Sjötorp. Vi var hemma kl 01.30 på söndagsnatten så det blev bara att packa in sakerna och lägga sig direkt. Bra början på semestern.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar