lördag 18 maj 2013

Göteborgsvarvet med Sweden Team

Började dagen med spårvagn till Slottsparken i 30 graders värme, verkligen hett idag. Eftersom jag sprang med specialgruppen "Sweden Team" så fick vi egen VIP-område vid skidskyttelandslagets vallar-lastbil sen så pratade jag en hel del med Björn Ferry och även Fredrik Lindström. Det var kul att höra deras planer och träningsupplägg inför OS. Vår grupp startade som startgrupp 10. Jag gick ut lugnt för att spara på krafterna då det var så varmt idag och det blev mest snacktempo och sen så mycket folk så jag gled mest med i det låga tempot och njöt av folkfesten. Efter ca 8 km kom det en rejäl hagelskur helt utan förvarning och det haglade och blåste upp så man knappt såg vart man sprang i några kilometer sen klarnade det upp igen och värmen kom tillbaka. Sprang om många sista kilometrarna då många var trötta. Sen en härlig känsla att gå i mål inne på löparbanorna. Sen var det dags för nästa ösregn dock kortvarigt och så lämna in chip och medaljutdelning och fotografering. Helt klart kul lopp och svårslagen folkfest!! Efter lite byte av spårvagnar så är jag nu tillbaka i lägenheten och skall fixa mig lite mat. Göteborgsvarvet var nog inte sista gången...

Min tid idag blev:  2 tim 7 min 52 sek.  Inte snabbt men mycket trevligt!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar