tisdag 11 juni 2013

Halvvättern 2013 - Nytt pers!

Sov lite halvdåligt på en för tunn madrass i sporthallen och vaknade iaf i god tid så jag hann förbereda allt innan start. Åt frukost i sporthallens fik som är riktigt trevligt. Sen mot starten och fint väder och lite normal värme, inte för varmt och inte för kallt. Kom iväg bra efter motorcykeln hade släppt iväg vår grupp och fick med ett helt gäng så vi körde på i bra tempo fram till Omberg där splittrades det upp då många inte orkade haka på men jag hittade några andra som jag körde med ett tag sen. Körde i diverse små grupper fram till halva loppet ungefär sen var det mest körning själv eller med två andra som inte var så snabba men det passade mig bra när orken började avta mot slutet. Körde första 10 milen på 3 tim 2 min ungefär och fick en måltid på 4 tim 43 min efter 15 mil kämpande och nytt pers med 16 minuter! Stannade inte en gång på hela rundan.  Helnöjd och fick min andra träbricka nu eftersom jag var under 5 tim. 
Åt både i folkets hus där det bjöds på kyckling direkt efter loppet, sen åt jag riktigt god lasagne vid torget. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar