lördag 29 juni 2013

Kristianopel runt (10 km löpning)

Anmälde mig till Kristianopel runt 10 km för några dagar sen när Ola frågade om jag skulle vara med. Kände mig inte riktigt i form med en förkylning i kroppen som varit jobbig sista dagarna. Bestämde mig ändå för att följa med idag och tanken var bara att ta mig runt. Visst lite intern fight mot Ola, Hanna och Magnus fanns i tankarna såklart...  Vi hade lite släktkamp och alla klarade sina mål idag och det är ju alltid kul. Öppnade lite lugnt och sen kände jag mig lite piggare än jag trott och därför ökade jag och sprang ifatt endel efter några kilometer, sprang i ett ganska jämnt tempo och hakade på en tjej som höll ett lagom tempo nästan hela loppet. Hade inte ork att öka så mycket mer pga min förkylning men det känns fint att ändå inte vara över 5 min på någon kilometer idag. Trevlig tillställning och det blir nog ett återkommande lopp för min del. Fint väder men ändå inte för varmt.

Plats: 69 av 183 startande.
Björn      Tid: 48 min 4 sek.
Magnus  Tid: 49 min 26 sek
Hanna    Tid: 53 min 39 sek
Ola         Tid: 57 min 5 sek

Resultatlista 10 km



Ola, Magnus och Björn


Hanna, Ola och Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar