lördag 1 juni 2013

Rödebyloppet 5 km löpning

Sprang Rödebyloppet 5 km, idag som var till stor del ett terränglopp med helt ny sträckning i år och några långa backar också. Så jag är helnöjd med min insats idag även om det alltid kan bli bättre. Gav iaf allt jag hade från start och hade en medelpuls på 177 slag (89%) och var uppe på 190 slag (95%) som mest. Tog ledningen första kilometern men sen var det några som var betydligt snabbare. Kändes fint att spurta ifrån Boris på målrakan också, vi höll ihop sista 2 kilometerna men jag kände att jag kunde öka det där sista efter sista svängen. Var uppe i maxfart på 21,0 km/h vilket är det snabbaste jag sprungit. Klarade oss från regn hela loppet och lagom väder annars. Jag blev 5:a bland herrar och totalt 8:a av 26 startande. Bra arrangemang av OK Dacke och ett trevligt lopp är min summering idag.

http://www3.idrottonline.se/OKDacke-Friidrott/Arrangemang/2013/ResultatRodebyloppet2013/







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar