onsdag 6 januari 2016

Rehab höger fot

Har haft stora problem med höger fot. Det började redan uppe i Vansbro tror jag sen blev det inte riktigt läge att vila den i form i slutet av säsongen. November/december så kunde jag inte belasta något knappt föränn det viker sig och medför haltande steg. Allt blev ju inte precis bättre av alla tunga lyft och snedsteg i samband med att jag fällt 5 st stora träd på tomten nu sista månaden. Men nu sista veckorna har foten varit lite bättre och jag har bestämt mig för att mjukstarta träningen. Måste komma i form till säsongen drar igång i maj sen. Denna säsongen är tänkt att det blir fokus på löpning (ca 3-5 st marathon och några halvmarathon) sen Vansbro Halv Ironman som tyngsta loppet för säsongen. Förra veckan var fokus på att börja gå lite utan problem och nu öka till joggning i lugnt tempo. Första passet på löpbandet var idag 4,5 km (8 km/h). Kändes bra men det gäller ju att inte öka för fort nu så foten håller. Har inte stått på löpbandet sen mitten av november så det var efterlängtat!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar