söndag 2 september 2012

Ölandsrundan 2012

Ölandsrundan 2012 - Garmin Detaljer

Började min resa mot Öland 07:15 idag och tänkte att jag lätt hinner i tid. Brukar vilja vara på plats och anmäld och klar en timme innan loppen. Men denna dag börjar med att vägen är avstängd helt efter Flyeryd innan Torsås så jag får vända och köra tillbaka till Flyeryd igen och köra mot Fågelmara på en slingrig väg. Sen när jag äntligen kommit fram till Färjestaden så är det världens kö till anmälan. Så nu har jag bara 40 min till start, bort till sporthallen och byta om lite snabbt och fixa iordning cykeln. Då kommer nästa problem! Punktering på mitt nästan nya framdäck (tub) och ingen reserv med mig idag. Körde bort till starten med cykeln i bilen och frågade runt lite efter ett reservhjul och efter en stund så kom räddaren i nöden - en från Färjestadens Cykelaffär körde och hämtade ett nytt enklare hjul som jag fick låna. Stort tack säger jag, han räddade mitt lopp. Kom iväg med sista startgruppen på 6 mils rundan och det gick rätt bra trots ganska mycket motvind över bland annat Alvaret. Trevlig runda och kroppkakor efter målgång.

1 kommentar:

  1. bra jobbat. ska bli kul att följa dig. lägger upp din blog på min

    Patric

    SvaraRadera