måndag 22 oktober 2012

Snabb idag på 1 & 2 km + 3 pass

Vanlig måndag med 3 st gruppträningspass på Wellness i K-na med löpband mellan passen. Riktigt bra spinningpass idag med Marre och även bra tryck på sista passet med Isabella. Kände att jag hade bra tider på gång idag på löpbandet också. Slog mina pers på både 1 km och 2 km idag (4 min 4 sek och 8 min 23 sek). Borde snart vara under 4 min och siktar på under 8 min inom kort också. Det går framåt på både distanslöpning och fartlöpning. Har lagt in extra vilodagar mellan dem hårdare träningsdagarna sista veckorna när benen har behövt vila. Uppbyggnaden är viktig så jag kan trappa upp mängden längre fram sen utan onödiga skador.

Träning:
Indoor Walking 45 min
Löpband 2 km (8 min 23 sek)
RPM Spinning 50 min
Löpband 1 km (4 min 6 sek)
Indoor Walking 45 min
Löpband 1 km (4 min 4 sek)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar