torsdag 6 februari 2014

Spinning 105 min

Ikväll blev det först Spinning Express som Sofie höll. Ett halvbra pass med två pulstoppar, en backe som en trappa och sen lite 30/30 sek intervaller. Bra uppvärmning inför det riktigt hårda 75 min Spinning Activio. Tre stycken 11 min långa intervaller där man håller sig över 83, 85 och 87% med två min stående och en minut sittande om vartannat, rejält jobbigt då jag märker att konditionen är bättre än benstyrkan så jag får köra superfort när jag sitter för att hålla puls och när jag står får jag köra på så tröga växlar att jag knappt orkar trampa runt annars faller pulsen direkt några procent. Det var Ulrika som höll det sista passet och hon är bra på dessa hårda passen, i slutet körde vi 2 x 8 st Tabata intervaller 20/10 sek. Svettigt värre!

Träning:
Spinning Express  30 min
Spinning Activio  75 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar