måndag 20 januari 2014

Bad day

Dagens träning blev inte vad jag hade tänkt. Började med löpband och 4 min intervaller på 15,5 km/h. Men efter två så kändes det inte riktigt bra och på tredje avbröt jag redan efter 3 min 30 sek. Förstod inte varför det inte kändes helt bra. Sen gick jag in och skulle börja RPM-spinningen men redan innan passet började på riktigt så kände jag en värmande känsla på framsidan av låren ner en bit över knä som smärtade rejält, värst i höger men samma känsla i vänster också. Känns som någon form av muskelvärk. Så jag avbröt träningen för att ta mig hem och har försökt massera det onda partierna. Känns inte som något är sönder så förhoppningsvis går detta över. Får ändra mina planer till vila och eventuellt lugna pass istället för stenhårt denna veckan. 

Träning:
Löpband  2 x 4 min, 1 x 3 min 30 sek (15,5 km/h)
RPM-spinning  5 min (avbröt träningen pga skada). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar